Listopad 2013

Ochutnávka z Andalusie

26. listopadu 2013 v 23:35 | Nessie |  Toulky po světě
Ze slunné Marocké Casablanky se přesuneme o pár set kilometrů severněji do víceméně slunné Španělské Andalusie. Teda nevím, co dříve obdivovat. Jestli středověkou Alhambru zdobenou kamenným krajkovím, bílé zdi a římské tašky ze šamotu místních domečků, křivolaké uličky, výhledy z kopců a na kopce, cikánskou čtvrť, nebo zdejší hispánsko-islámské chlapce s dlouhými tmavými vlasy, očima s řasama do druhého patra a horou piercingů, že musí na letišti určitě pískat ;) Krom toho posledního mám vše důkladně fotograficky zdokumentováno (i když určitě se něco taky najde), ale prozatím jsem ještě všechny fotky neprotřídila, tak dávám alespoň malou ukázku.

To jsem si pěkně vyšlápla na nejvyšší kopec v okolí, abyste viděli vpravo čtvrť Albaycín, vlevo Alhambru a vzadu Granadu i s kopci.

Maroko 4 - Mešita Hassana II.

22. listopadu 2013 v 15:14 | Nessie |  Toulky po světě
Ale uteklo to rychle. Taky bylo pořád co dělat a kam koukat. Jako odpočinek od práce to ale naprosto stačí, pár dní v jiné kultuře a v jiném světě.

Maroko 3 - Marrakech

19. listopadu 2013 v 22:44 | Nessie |  Toulky po světě
V neděli jsme se hecli a vstali v půl sedmé a v sedm vyrazili na jih směr Marrakech. Vyzvedli jsme Souad a jeli jsme. Po cestě jsme si dali snídani u pumpy a na místo dorazili kolem desáté dopoledne. Youness měl pravdu, že je lepší tam jet ráno, protože odpoledne se tam nedalo hýbat a krom toho bylo neskutečný vedro.

Foceno z rána, odpoledne ten plácek byl nacpaný k prasknutí a nedalo se tam skoro hnout.

Maroko 2 - El Jadida

19. listopadu 2013 v 8:07 | Nessie |  Toulky po světě
V sobotu jsme původně měli jet do Marrakeche, ale otočili jsme program s nedělí, aby s námi mohla jet i Souad. Takže v plánu byl výlet do El Jadida, portugalského města hodinu na jih po pobřeží. Je to tam tak na odpoledne, což se nám akorát hodilo, jelikož jsme oba svorně chápali do dvanácti.

Maroko 1 - Příjezd a Casablanca

15. listopadu 2013 v 23:34 | Nessie |  Toulky po světě
Odjezdy na dovolenou jsou vždycky sprint. Nejinak tomu bylo i tentokráte. Jela jsem rovnou z práce a ve 3/4 na 4 jsem tudíž pobíhala po kanclu a sháněla podpisy kvůli odevzdání. A i když jsem musela mít tlak na vybouchnutí, tak jsem všechno dodělala a odevzdala a vylítla na bambaj směr letiště. Letadlo jsem stihla bez problémů a teprve až když jsme přistávali, jsem se konečně cítila trochu odpočatá. A zas jsem tomu nemohla věřit, že jsem v Africe. Ani když jsem skočila Younessovi kolem krku.

Barevná Casablanca

10. listopadu 2013 v 0:23 | Nessie
Babuše všech velikostí a barev. Marocké papuče.

Miluju víkendy

6. listopadu 2013 v 20:57 | Nessie
Hlavně ty třídenní, jako ten poslední. Ale ani ten předtím nebyl k zahození. A co kdybysme měli víkendy pořád? :) To by byla paráda. Ale asi bychom si toho tolik nevážili a pak bychom si to ani tak neužili, že můžeme tři dni po sobě dělat, co chceme a spát, jak dlouho chceme.